O kursie
O kursie
- Studentów i praktyków architektury, architektury krajobrazu, budownictwa pragnących poznać nowe techniki wizualizacji 3D
- Wszystkich entuzjastów wykorzystywania technik multimedialnych do kreacji wielkoformatowych obrazów (widowisk) przestrzennych na budynkach i innych obiektach architektonicznych;
- Osób zainteresowanych sztuką światła i wykorzystaniem nowatorskich technik multimedialnych w tworzeniu dynamicznych i interaktywnych iluminacji architektonicznych.
- Zapoznanie uczestników z mało znaną w Polsce techniką mappingu, czyli sztuką trójwymiarowej iluminacji obiektów;
- Pokazanie związków mappingu z architekturą jako sposobu tworzenia atrakcyjnego widowiska ujętego w ramach architektury oraz granic wykorzystania tej techniki do popularyzacji architektury i zastosowań komercyjnych;
- Nabycie praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia projektu powiązanego z wykorzystaniem techniki mappingu 3D (stworzenie modelu, przygotowanie oraz wyświetlenie animacji na obiekcie);
- Zdobycie nowych umiejętności graficzno-animacyjnych, które pozwala uczestnikom na uczestnictwo w dalszych projektach i konkursach.
Zajęcia zostaną podzielone na cześć teoretyczną oraz praktyczną. Podczas części teoretycznej planowany są następujące zagadnienia:
- przegląd założeń oraz najciekawszych przykładów projekcji mappingu;
- omówienie kolejnych etapów przygotowania projektu (od scenariusza i wyboru zaplecza technicznego, do wyświetlenia gotowej animacji na obiektach);
- przegląd technik oraz programów służących do przygotowania animacji;
- wprowadzenie do interaktywnych metod projekcji.
W części praktycznej, studenci w poszczególnych grupach projektowych realizują projekt stworzenia projekcji multimedialnej na wybranym obiekcie (bryły geometryczne lub makieta architektoniczna). Planowane jest zapoznanie uczestników z różnymi metodami tworzenia animacji mappingowej, zakończone wyświetleniem prac uczestników oraz rejestracją poszczególnych projektów. Na koniec przewidziane jest krótkie wprowadzenie do interaktywnych metod sterowania projekcjami mappingowymi.
- Część teoretyczna (12h)
- Wprowadzenie teoretyczne (historia projekcji wielkoformatowych, najciekawsze przykłady, rodzaje projekcji);
- Etapy pracy nad projektem mappingu (budżet, scenariusz, scenopis, animacja, projektory);
- Hardware (projektory, omówienie etapów technicznych przygotowania projekcji);
- Software (przegląd i omówienie oprogramowania służącego do przygotowania animacji);
- Interakcja (przegląd i omówienie najpopularniejszych interfejsów).
- Część praktyczna (20h)
- Przygotowanie projektów(podział na grupy projektowe),
- Stworzenie maski mapowanego obiektu (przygotowanie zaplecza technicznego do dalszej pracy nad animacją),
- Praca nad animacjami (planowane poznanie interfejsu oraz podstawowych funkcji w programie After Effects wraz z pluginami) ,
- Montaż i udźwiękowienie projektów (przygotowanie projektu w programie Adobe Premiere),
- Rejestracja i wprowadzenie elementu interaktywnego (sterowanie projekcją poprzez proste elementy interaktywne).
Liczba godzin: 32 godziny lekcyjne
Zajęcia odbywać się będą w poniedziałki i środy, w godz. 17.00–20.00.
Miejsce zajęć: ul. Rejtana 16, sala 32.
Błażej Krajczewski – absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii UW, Akademii Filmu Telewizji oraz produkcji mediów cyfrowych PWSFTViT w Łodzi. Od wielu lat związany ze sceną VJ-ską oraz audiowizualną. Pasjonat eksperymentów z interakcją oraz cyfrowym przetwarzaniem obrazów. Twórca animacji do wielu projektów powiązanych z techniką mappingu 3D, w różnych skalach (od modeli do budynków) oraz przy użyciu rozmaitych technik multimedialnych.
Link do realizacji mappingowych Błażeja Krajczewskiego: YouTube
Termin rozpoczęcia kursu:
900 PLN
Wpłaty należy wnosić na konto: 43 1030 1508 0000 0008 0061 1008
Rektorat WSEiZ, ul. Olszewska 12, tel. 22 825 80 34 lub 35.
Rejestracja na kurs rozpoczyna się 3-go sierpnia.
O przyjęciu na kurs decyduje kolejność wpłat.
Kurs zostanie uruchomiony pod warunkiem zarejestrowania się przynajmniej 15 uczestników.
- Dowód osobisty w celu podpisania umowy (w przypadku osoby niepełnoletniej wymagana jest obecność opiekuna prawnego wraz z dowodem osobistym)
- Formularz zgłoszeniowy (pobierz)
- Dowód wpłaty do wglądu (za całość kursu)
Komputer z systemem Windows 7 lub wyższym lub Mac OSX (min. 10.7.4), minimum 2GB RAM (zalecane 4GB lub wyżej), minimum 10 GB wolnego miejsca na dysku.
Wymagania wobec uczestników:
Przynajmniej podstawowa znajomość standardowych programów graficznych.
Każdy uczestnik kursu jest zobowiązany do zainstalowania na swoim laptopie wskazanego przez prowadzącego oprogramowania, aby w pełni korzystać z uczestnictwa w zajęciach. Ponosi on przy tym pełną odpowiedzialność za legalność zainstalowanego oprogramowania.
Lista oprogramowania przewidzianego do użycia w trakcie zajęć została podana poniżej. Wszystkie programy działają zarówno w środowiskach Windows, jak i Mac OSX.
- Adobe After Effects CS6 lub CC (trzydziestodniowa wersja próbna)
- Adobe Premiere Pro CS6 lub CC (trzydziestodniowa wersja próbna)
- dodatkowe pluginy do programu After Effects na licencjach trial/ freeware
Pełna lista programów wymaganych do zainstalowania, zostanie podana studentom po zapisaniu się na kurs. Prowadzący zajęcia zorganizuje dodatkowy dyżur dla uczestników, przed rozpoczęciem części praktycznej, w celu pomocy przy ewentualnych problemach z instalacją oprogramowania.
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za użycie oprogramowania w sposób naruszający prawa autorskie.