Mądra reklama

 

Wszechobecna reklama – nasz przyjaciel czy wróg?

Reklama, napotykana na każdym kroku,  w naszych  decyzjach  o zakupie produktów czy usług odgrywa niebagatelną rolę. Im jest ciekawsza, efektowniejsza, tym chętniej sięgniemy po oferowany produkt. Szczególnie podatni na działania reklamowe są młodzi ludzie oraz dzieci.

Działanie przekazu  reklamowego nastawione jest nie tyle na dostarczanie istotnych informacji o produkcie, co raczej na wzbudzanie u odbiorcy odpowiednich emocji. Siła przyciągania reklamy jest duża, wpływa na kształtowanie naszego światopoglądu. Dzięki reklamie można znaleźć nową pracę, kupić lub sprzedać nowe lub używane rzeczy, znaleźć punkty usługowe oraz dowiedzieć się o możliwościach kształcenia lub imprezach. Bardzo często reklama sztucznie wywołuje potrzeby wśród ludzi. Pokazuje produkt z najlepszej strony, eksponując tylko jego zalety. Często przedstawia ona nierealny świat, jednocześnie manipuluje ludźmi. Konieczne jest  więc posiadanie wobec reklam dystansu i przemyślane z nich korzystanie.

O tych i innych problemach, związanych z wszechobecną reklamą, będzie mówił doc. dr inż. Jan Cetner, Dziekan Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Wykład pt. „Mądra reklama” odbędzie się w Warszawskiej Szkole Zdrowia przy Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania we wtorek, 13.03.2012 r., o godz. 17.00, w auli  Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania przy ulicy Rejtana 16.  Wstęp wolny.