Biznes międzynarodowy

Rekrutacja On-Line

Partnerem merytorycznym specjalności
BIZNES MIĘDZYNARODOWY jest Francusko-Polska Izba Gospodarcza

Biznes międzynarodowy jest specjalnością, przeznaczoną dla tych, którzy pragną aktywnie działać na rynkach międzynarodowych, przede wszystkim europejskim, ale także globalnym. Europeizacja i globalizacja naszej gospodarki są zjawiskami nieuchronnymi, do których przedsiębiorstwa powinny się przygotować, między innymi poprzez pozyskiwanie odpowiednio przygotowanych menedżerów. Studiując tę specjalność poznasz też zasady celne, podatkowe, transferu finansów i inne, przydatne do prowadzenia wymiany pomiędzy krajami Unii Europejskiej a jej sąsiadami – od Rosji przez Turcję po Maroko oraz jej partnerami gospodarczymi na całym świecie.

Kluczowe kompetencje absolwenta to:

  • umiejętność prowadzenia działalności gospodarczej w skali międzynarodowej,
  • znajomość ekonomicznych, finansowych, prawnych i społecznych podstaw prowadzenia działalności gospodarczej,
  • znajomość zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem i umiejętność ich stosowania.

Plan 3-letnich studiów I-go stopnia (licencjackich) stacjonarnych (dziennych) i niestacjonarnych (zaocznych) na kierunku Zarządzanie zakłada realizację następujących przedmiotów:

PRZEDMIOTY DLA SPECJALNOŚCI BIZNES MIĘDZYNARODOWY (obowiązkowe):

  1. Organizacja działalności handlowej
  2. Podstawy grafiki komputerowej
  3. System podatkowy w Polsce i w wybranych państwach Europy
  4. Techniki sprzedaży i obsługa klienta
  5. System celny UE
  6. Marketing międzynarodowy
  7. Międzynarodowe rozliczenia finansowe
  8. Międzynarodowe stosunki polityczne
  9. Negocjacje i etyka w biznesie
  10. Prawo UE
  11. Rynek kapitałowy i pieniężny
  12. Seminarium dyplomowe
  13. Międzynarodowe organizacje gospodarcze
  14. Planowanie w przedsiębiorstwie i biznes plan
  15. Polityka energetyczna i surowcowa
  16. Spedycja i transport międzynarodowy
  17. Zarządzanie przedsiębiorstwem handlu zagranicznego

PRZEDMIOTY Z ZAKRESU NAUK PODSTAWOWYCH DLA KIERUNKU ZARZĄDZANIE (obowiązkowe):

  1. Język angielski
  2. Matematyka
  3. Mikroekonomia
  4. Podstawy prawa
  5. Podstawy zarządzania
  6. Psychologia
  7. Logistyka
  8. Badania marketingowe
  9. Nauka o organizacji
  10. Podstawy finansów i bankowości
  11. Podstawy marketingu
  12. Technologia informacyjna
  13. Bezpieczeństwo stanowisk pracy i ergonomia
  14. Finanse przedsiębiorstwa
  15. Statystyka
  16. Prawo gospodarcze
  17. Rachunkowość
  18. Systemy informatyczne w zarządzaniu
  19. Zarządzanie jakością
  20. Zarządzanie produkcją i usługami
  21. Zarządzanie projektami
  22. Analiza rynku
  23. Bazy danych
  24. Konsultacje i realizacja pracy dyplomowej
  25. Praktyka zawodowa
  26. Zachowania organizacyjne
  27. Zarządzanie środowiskowe
  28. Zarządzanie zasobami ludzkimi